4/11 Tack brev från Algimantes, igen =)

Hejsan!

Jag sitter även denna lunch som snabbast och gör ett litet inlägg. Jag känner att det är extra viktigt att berätta att "våran" Arturas nu är hemma i sverige igen. Han kom hem till oss i går kväll och åt kvällsmat och berättade om resan och leveransen.
Allt hade gått jätte bra och flytit på precis som det skulle. Föreståndaren hade tilsammans med en personal tagit emot hjälpsändningen.
Arturas hade ringt innan och sagt att det inte fick vara något stort mottagande och att de inte behövde styra och fixa något speciellt, bara för att han kom. Arturas hade blivit bjuden på mat i matsalen,  han sa till oss.
- Det var faktiskt riktigt fin och bra mat barnen fick.

 

Jag har som sagt fortfarande inte någon internetuppkoppling, men när jag tittade in på mina mail nu fick jag till min glädje se att vi hade fått ett brev till i från Algimantes. Klistrar in det här:

Våra kära vänner,
Ert varma och vackra presenter till oss har nått -:)
Vi är mycket glada över att våra barn ska sova varm i vinter och kommer ihåg dig. Ni har gjort en fin gåva till våra barn din dotters födelsedag. Vi skickar dig och din dotter många gratulationer och hälsningar från Litauen.
Dessa vackra och varma filtar och kuddar för våra barn har redan haft en mycket lång tid ...
Kära Tack och alla dem som tar hand om oss ...
Vi känner din värme och goda hjärta ....

Algimantas


Visst värmer dessa ord!

Arturas kommer att maila över foton till mig/oss, som kommer att läggas in så fort tekniken fungerar.
Han hade ringt en vän som kom till barnhemmet och fotade när sändningen av täcken mm lastades ur.
Som sedan i sin tur ska maila över bilderna till Arturas och sedan vidare till mig och som sedan kommer att nå ER. Bra va!

Ska nu återgå till mitt arbete men längtar efter att återkomma till bloggen med bilder och berättelser.

Se snart igen, ta hand om Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0