VIKTIG INFORMATION

Skriver lite igen, jag vet att denna blogg kommer att ta tid och det känns viktigt att det får ta just tid.
Jag hoppas att alla ska ha förståelse för det, men har någon frågor eller andra tankar som man vill dela med sig av så hoppas jag att ni kan lägga in det. På ett sätt blir det lättare om jag får vAD det ÄR som just du undrar eller vill fråga om. Kanske kan jag svaret...
Det finns hur många bilder som helst som jag vill lägga in och det kommer jag att göra, lite i taget. Samt mycket information som jag vill ska ut. Men jag har egna barn som behöver mig också så det blir inte mycket tid som jag har över till att sitta här, hur gärna jag än vill.

VIKTIG INFORMATION: Är att jag måste berätta vad vårat nästa steg är. Detta för att vi ska ha möjlighet att få så mycket hjälp vi bara kan av företag eller privat personer.
Barnen som för tillfället är 65 stycken på barnhemmet, så var det ca 5-6 personer som hade ett täcke, några fler hade kudde (=prydnadskudde). Vi går mot kallare tider så det här är nästa steg vi har.
Barnen måste ha täcken till vinter!
Jag har varit i kontakt med Jysk och de kan hjälpa oss med ett bra pris på ett täcke och en kudde för 100:-
Ska kontakta fler företag för att se om och vilken hjälp man kan få. Men det här låter rätt bra tycker jag, har någon av er läsare andra tips eller ideer tas det emot tacksamt. Leverans över till Jurbarkas kommer att gå i väg nu under hösten igen.
Vår tanke är att vi har ett konto öppet för just barnen på barnhemmet i Viesvile, de pengar som vi hoppas att vi kan få in kommer oavkortat att gå till inköp. Nästa steg är handdukar, påslakan mm
Ett jätte stort projekt som det behövs hjälp till framöver är även deras toaletter duch och våtutrymmen.
Vi har bestämmt att inte skicka pengar till barnhemmet, utan själva köpa det som behövs och leverera då vi vet exakt vart varje krona tar vägen. Vi har också på detta sätt möjlighet att pressa ner priser eftersom det rör sig om många saker då vi handlar in. Som med täcken och kuddar har vi gjort ett förslag att handla in 60 stycken sådana packet.

Som en mycket klok tjej precis skrev på sin blogg: Man kan inte hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.
Lina Steen jag kommer att ringa dig för att be om att få din hjälp. Kram!

KONTO NUMMER: 593 955 072
CLERING NUMMER 6598    

DEN ELLER DE SOM VILL FÖLJA MED TILL JURBARKAS ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN ATT HÖRA AV SIG, VI HOPPAS ATT ÅKA ÖVER SJÄLVA RUNT SPORTLOVET V.8 MEN ÄVEN TILL SOMMAREN 2010 LEVERANSEN MED TÄCKEN KOMMER ARTURAS ATT LEVERERA SAMT TA FOTON SÅ ATT ALLA KAN SE NÄR DE LÄMNAS ÖVER.

STOR KRAM TILL ER ALLA, FORTSÄTTNING FÖLJER.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0