1/1 2010

Hejsan alla kära medhjälpare!

Så var det årets första dag, snön dalar så vackert ner i vårat underbara vinter paradis.

Jag hoppas att alla har haft en fin och bra jul och nyårs helg,
och jag vill önska ALLA en riktigt god fortsättning på det nya året.

Som jag tidigare skrivit i bloggen så har jag som Ni kanske märkt tagit lite ledigt i från skrivandet. 
Men jag ska nu med nya tag hoppa in med lite inlägg då och då.
Men, jag känner att denna blogg ska jag inte ha för att skriva om min vardag och vad jag och familjen gör.
Skulle jag använda mig av bloggen till detta skulle jag nog sita här och skriva var och varanan kväll.
Men denna sida är till för att jag ska kunna skriva till största del om "vårat" barnhem och vad som händer och sker med allt runt detta.
Det är klart att en och annan episod från tankar känslor och familj liv också kommer att skrivas in här. Men fokus ska inte ligga på mitt privatliv, utan på barnen och ungdomarna i Viesvile.
Pga detta kan jag kanske inte skriva så ofta, för jag har kanske inte så mycket nytt att skriva om, men kolla in med jämna mellan rum så Ni är beredda när nästa leverans kommer.

Jag längtar verkligen tillbaka till Viesvile, det sista jag hörde i från dem var att Thanks giving festen troligtvis nu skulle bli i slutet av Januari och att vi då var hjärtligt välkomna. Men hur det blir får vi se.

Arturas kom i alla fall över med den lilla leveransen innan jul. Det var några barn och personal som låg sjuka men det var inte så farligt som han trodde innan.
Föreståndarinnan skickade över ett stort tack för allt fint som de fått till barn och personal. Hon sa att de aldrig tidigare fått så mycket användbart och fint från någon hjälp organisation som de under detta halvår fått från oss i Sverige.
Hon ville skicka det varmaste tack till Er alla.
Vi fick en hel bunt med underbara barnteckningar som tack och julgåva.
Jag har tyvärr inte fått några foton från detta.
Vår vän Arturas är i Norge på lite semester nu och hälsar på familj som jobbar där, så vi har inte hunnit prata eller planerat för nästa tur än.
Jag vet att det är en del av Er som har kartonger med kläder osv hemma. Jag ska snarast prata med min kära svärmor och se om vi kan börja använda fin rummet som lager igen. Om detta är möjligt så kan Ni börja komma och lämna av kartongerna rätt snart i lugn och ro när Ni då har tid och lust.
Men som sagt jag återkommer exakt om hur det blir mycket snart.
Till dess önskar jag Er alla en fortsatt lugn och njutbar helg.

                                                                  Kramar från  Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0