Fredag den 12:e mars

Jag har handlat hem blommor och fått en försmak på våren inne i rummen, påskliljor och grenar från trädgården som slår ut. Härligt med dofterna och färgerna.
Och så har denna arbetsvecka också gått mot sitt slut, jag hinner inte hälften av vad jag skulle vilja hinna under veckorna. Tror i och för sig inte att jag är ensam om att känna så, men tiden rinner liksom iväg och jag förstår inte hur jag ska göra för att stanna upp det hela, hmm, någon gång kanske, jag lär mig...

Hur som helst Arturas mår jätte bra och allt är som vanligt.
I kväll kommer han hem till oss för att ha Fredags mys.
Men vi får också en vän från Litauen på besök, som kom till Skärblacka vid tolvtiden i dag.
Arvydas träffade vi för första gången när vi äkte till barnhemmet i Veiesvile.
Han åkte alla milen från Klaipeda för att hämta oss på barnhemmet, (vi fick nämligen lämna i från oss bussen som vi åkt med från Sverige där.)
Sedan åkte han runt med oss i Litauen för att sedan köra oss till Lettland där vi skulle flyga hem i från några dagar senare. Vi ville då betala honom för allt detta samt bensin pengar. Men han ville inte ha pengar.
Ja, då tänkte jag att min mat och vårat hem står öppet den dagen han kommer till Sverige, och ja, det är i dag!
Så jag bakar och förbereder inför mys i kväll, tur att jag är ledig från jobbet, haha.

Jag fick ett så trevligt telefonsamtal i veckan från våra underbara grannar på landet, Mona och Nisse i Rödja. Tur att Mona ringde igen, då jag faktiskt för en stund glömt av att de har alla kartonger på sin veranda.
Hjälp, vad hemskt av mig att inte komma i håg detta. Men när jag hörde rösten i telefon kom jag i håg....
Hur som helst får vi ta stor bilen dit på söndag och lasta upp för att sedan åka till "lagret SVÄRMOR."


Jag är så tacksam och glad och finner inte riktigt ord, men Ni är alla så fantastiska människor som är med och hjälper oss i arbetet till barnen, ungdomarna, familjen & personalen , jag är så stolt och tacksam över att känna er. TACK


Jag hoppas att jag i kväll när jag träffar Arturas kan få ett exakt datum när resan blir till Litauen. Jag har bara fått veta det som jag tidigare skrivit in, troligtvis slutet av Mars. Men så fort jag har ett datum lägger jag ut det.
Jag önskar Er alla en riktigt skön och härlig helg, och några av Er läsare kanske jag ser i helgen då vi åker runt och hämtar upp de kartonger som Ni har hemma. Till Er som tänkt lämna hemma hos oss, hjärtligt välkomna.
Är jag inte hemma går det jätte bra att ställa kartongerna på trappan, eller ring 070-2122386

Stor kram och glöm nu inte att ta vara på solen och njuta av denna samt fåglarnas härliga sång =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0