12 oktober

Hejsan på Er alla vänner!

Har efter en lång dragen förkylning nu äntligen börjat stappla mig i väg upprätt på benen.
Jag måste genom bloggen skicka ett stort fång med rosor kramar tack till Krister och Inger Lundgren som låter oss använda en del av deras bostads ytor för att lagra allt som hit intills samlats in och  som ska i väg till Litauen.
Det har redan fyllts upp och blivit en hel del, jag har under kommande dagar tänkt att åka dit för att sortera plocka och strukturera upp bland alla kartonger påsar och säckar.
Vi var uppe i söndags kväll igen och lämnade av två fulllastade bilar plus en proppfull släpkärra med saker.
Våra goa vänner Nisse och Mona från Rödja hade som vanligt =) samlat ihop många fina kläder och prylar.
 De lastade sin släpkärra när de var till sitt "andra hem" i Finland förra veckan och transporterade med sig detta hem till Sverige.
De kom hem till oss sent i fredags kväll när de kom hem med båten och stannde och lastade av allt här hemma. Och det var bland annat detta som vi nu var uppe och lämnade av på vårt lager hemma hos familjen Lundgren.
Känns så otroligt häftigt att veta att mycket av de saker som vi sedan åker med ner till Litauen har kommit från så otroligt många människor från olika ställen och städer och till och med länder, mäktigt, verkligen.
Hemma i min hall står kartonger som ska vidare till Familjen Natalija och till min dotter Ellinors kompis Kotyrina och hennes mamma som bor i en annan stad.
Jag har inte fått något klart besked ännu från Arturas...... Återkommer direkt när jag får veta. Och lägger in datumet.
Jag räknar med en Linköpings tur den 21:e på torsdagen, men kommer tyvärr inte att ha möjlighet att ta med mig allt då. Funderar på om jag inte ska ta en sväng även på söndag, hmm. Jag ringer till Er som är berörda så att Ni kan planera.
Fick även i söndags på dagen levererat av två olika kvinnor kartonger med kläder och skor som stod i säckar och kartonger vid båda dörrarna in till huset.
Jag ska fotografera vårt lager och räknar med att lägga ut bilderna till slutet av veckan.
Roligt att så många har skänkt cyklar och andra leksaker också, det blir extra roligt att skicka över en så fin blandning av alla bra och ha prylar och naturligtvis ser vi till att det viktigaste av allt kommer över nu, varma kläder och skor i första hand.
Ännu en gång ett stort tack, det är tack vare Er som vi kan fortsätta med hjälp arbetet till barnhemmet
 
NI ÄR ALLA SÅ VÄRDEFULLA OCH JAG/VI ÄR SÅ TACKSAM ATT FÅ LÄRT KÄNNA SÅ MÅNGA HÄRLIGA VARMA
MEDMÄNNISKOR, VILKEN LYCKA OCH GLÄDJE ATT FYLLA HJÄRTAT MED, ELLER HUR!!!
                                                                  STOR KRAM/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0