LÖRDAG 16/10

Hej!

Nu är det lördag kväll, och vi har precis kommit hem efter att ha varit hemma hos tre underbara familjer som har samlat packat och hjälpt till med insamlingen till barnhemmet i Litauen.
Vi åkte efter lunch och lånade en släpkärra och sedan begav vi oss till Linköping för att leta reda på vart vi skulle för att hämta upp.
Det gick ju kanon bra, och vi lyckades att få se lite mer av Linköping än bara Ikanohuset.
Ja, om jag talar för mig själv i alla fall, kanske inte min make, hahaha.
Ett stort tack underbara Jenny, Sonja & Malin med sina respektive som i dag har hjälpt till att fylla upp lagret.
Vi har varit och lossat allt och börjar nu klia oss i huvudet hur allt ska kunna få plats på resan över....
Men det är som sagt roligt och glädjande tycker jag, att vi lyckats tillsammans med Er fått ihop så mycket att det inte blir några som helst problem att fylla bussen.
I morgon kommer jag och min svärmor packa om och lägga i ordning efter prioritet det som ska över.
Jag tänkte då se till att fotografera hur mycket det är så att Ni kan få se allt =)
Arturas har nu köpt biljetter över till Litauen och han kommer att åka över den 29/10, tyvärr kommer vi inte att följa med över denna gång.
Vår längtan till Viesvile och alla barnen är enorm, och framför allt så längtar jag väldigt mycket att få träffa Natalija och se hur det är med henne och flickorna.
Men hur gärna vi än vill så finns det inte möjlighet för oss eller mig att åka med över.
Detta är en stor sorg det vill jag att Ni ska veta.
 Men nu är det så det ser ut och är, det jag kan säja är endå att vi alla kan lite till 100% på vår "bror" Arturas att allt kommer fram som det ska, samt att han fotograferar så att vi kan få se bilder av leveransen.
Jag i min tur kommer senare att be barnhemmet om att de mejlar över lite bilder från deras vardag, kanske kan vi då få se några av de kläder och skor som skickats över med denna sändning.

Nu ska jag avsluta mitt skrivande för i dag för att återgå till maten som står på spisen och sedan slänga mig i soffan med min familj och njuta av denna lördag kväll innan den gått mot sitt slut.

Stort tack ännu en gång alla underbara människor där ute, avslutar helgen till ära med ett litet ordspråk.



                               LYFT ANSIKTET MOT SOLEN, DÅ SÅ SER DU INTE SKUGGORNA

KRAM & FORTSATT TREVLIG HELG

Kommentarer
Postat av: Göran Olsson

Hej, igen... vilken underbar insats ni gör och ni gör det till "Mitt" område i Litauen Jurbarkas kommun underbart. Flera medlemmar från Jurbarkas Litauen.svensk förening deltog förra helgen vid Forum Litauen i Skara. Vi i vår grupp där jag deltog diskuterade sociala hjälpinsatser. Det pågår mycket se gärna även http://www.svensklitauiska.se/ där jag försöker unde hjälpverksamhet sammanställa de som kommer in till mig... berätta gärna mer.. ha de bra../ Hälsning från Kristianstad Göran

2010-10-17 @ 22:34:44
URL: http://www.litauenforeningen-krstd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0