Draft: Okt. 25, 2009

Hej alla kära vänner!

Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat och skrivit på en vecka, men nu kommer ännu mer text och information.
Tänkte dela med mig av mitt privata liv: Jag har haft mycket på jobbet samt att jag är engagerad i barnens skola som klassförälder mm. Det har varit träffar och möten med detta under veckorna samt att jag har haft en mycket viktig dag i går. Vår dotter har firat sin 10 års dag, tillsammans med familjen och släkten. Vi hade bjudning i går kväll. Alla 21 familje medlemmar kunde närvara. Ellinor har varit så pirrrig i flera veckor. Kvällen blev mycket lyckad med mat sång och tårta. I dag har lugnet lagt sig i vårat hem och barnen har nu höst lovet framför sig, skönt. Mamma Malin har nu mer tid att engagera sig i bloggen....

Täcken och kuddar har anlänt till Skärblacka!
Alla kartongerna med täckena står på lagret i vårat familjeföretag, i dag har jag fått en stor leverans med vinter kläder från min vän Maria som har samlat på jobbet. Tack Avd.1 VIN.
Min mamma och extra pappa har precis varit här och lånat vår bil och åkt till Linköping och min mors arbetskamrat, för att hämta upp 14 banan kartonger!!!!

Arturas var naturligtvis här i går på kalaset, han har pratat i telefonen med barnhems förestånadren, de vet att leveransen snart kommer. Arturas kommer att åka i slutet av nästa vecka. Så vi räknar med att lasta bussen på onsdag eller torsdag kväll efter jobbet, (28:e eller 29:e oktober).

Tyvärr har vår kamera fått fötter från vårat hem, den är spårlöst försvunnen :( 
Så vår 10 årings födelsedags fest kunde inte fotas, av oss.
Och jag har inte någon möjlighet att fotografera kartongerna med täcken ännu. Men jag tror att det ska vara ok att jag lånar svärmors kamera och dokumenterar lasten och lägger in detta under veckan.


Jag måste berätta om att jag skrev ett brev till chefen för barnhemmen i Litauen, underbara google translate, kunde hjälpa oss att någorlunda förstå varandra. Jag har fått svar från Algimantas och lägger in det här under. Översättningen är si så där, men jag vill dela med mig till Er. Varsågoda!

Våra kära nya vänner,

Vi är mycket glada att du är så bra och underbara människor.

Att handskas med Jum insåg att vi har hittat en ny och goda vänner.

Tack så mycket för ert brev och för det stöd som redan fått från dig.

Jag tror att vår kommunikation kommer att fortsätta.

Hur du kan hjälpa våra barn är viktiga och nödvändiga.

Vi mycket hjärtligt inbjuder dig att delta i vårt firande den 4 december.

Skulle verkligen vara trevligt för oss att ta emot dig i vårt hus.

Idag talade jag i telefon med Arthur.

Jag förstod att han kommer att besöka oss nästa vecka.

Skriver mycket, eftersom jag inte vet eller förstår min dator en översättning till svenska.

Jag skickar många hälsningar från vårt stora hus.

Från mig personligen samt dina hälsningar.

Mycket vi vill vara vänner med dig, även om du inte kan hjälpa, eftersom det är viktigt att vänskap ...

Jag ser fram emot ditt svar på mitt brev. Har de förstår?

Din nya vän, chef Litauens Algimantas Liaudaitis

 


Jag kommer mycket snart att skriva igen, så håll ut för bilder kommer inom kort.

Lägger in lite bilder från förra leveransen som annars bara kan ses på bildspelet.

Ta vara på dagen!

KRAM

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0