Ny resa ev. i April (insamlings tips )

Hejsan!

 

Oj, vilken snöig vinter vi fått. Jag vet att våra vänner i Litauen också har haft det mycket kallt och snöigt, men alla mår bra, vilket är viktigaste.
I lördags hade vi lite födelsedags kalas här hemma igen, nu var det vår äldsta som fyllde 14 år, herregud vart tar alla åren vägen? Hur som helst var naturligtvis även Arturas hos oss.
Vi pratar och funderar hur och när vi ska kunna lägga nästa transport till barnhemmet.
Men som det lutar åt just nu så kan det komma att bli en resa runt 15 April
Då har vi alla god tid på oss att samla så mycket vi bara kan. Med allas hjälp ska vi kunna fylla bussen både på höjden och bredden, eller hur:)
Jag och svärmor Inger (det är hemma hos kära svärmor lagret finns) tar mycket gärna emot redan nu. Har du inte möjlighet att plocka i kartonger själv så brukar vi försöka att lösa detta.
Jag har tidigare skrivit och berättat vad som behövs men för enkel hetens skull kan jag punkta upp lite igen.



KLÄDER,SKOR,
VANTAR,MÖSSOR,
FILTAR,
BOLLAR, SKRIDSKOR,
PULKA,KÄLKE,
TVÅL,
TANDBORSTE TANDKRÄM,
SHAMPOO,ROLLON
RAKHYVLAR RÖKLÖDDER,
OB,BINDOR
LAKAN,HANDDUKAR,
RENGÖRINGSMEDEL,TOAPAPPER
BLÖJOR,MM



Efter som jag med tiden mycket tacksamt även får fler nya läsare känns det viktigt att berätta att åldern på barnen och ungdomarna i Viesvile barnhem är från små spädbarn till 18 åriga pojkar och flickor. 
Därför behövs det inte bara barnkläder utan viktigt med vuxen storlekar också.


Behovet är stort och vi arbetar med detta helt ideellt och de pengar vi lyckas samla in går oavkortat till inköp för barnen. Vi bekostar resorna över själva!

JAG HOPPAS PÅ FORTSATT STÖD, DIN HJÄLP ÄR LIVSVIKTIG FÖR ATT VI SKA KUNNA GENOMFÖRA DETTA IGEN.
INGEN KAN GÖRA ALLT MEN ALLA KAN GÖRA NÅGOT!

Jag önskar dig en fortsatt fin vecka och ta vara på solen som ska titta fram på söndag, det får vi se fram emot.
KRAM Malin


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej Malin, vilket arbete du gör...underbart att se att det faktiskt osså sker saker...Absolut vill jag skänka...hur vill du ha det? var ska jag ställa det? Men du kan ringa hem till mig om du vill, annars kommer jag upp så kan vi prata...kram

2010-02-16 @ 10:23:51
URL: http://bpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0