NY LEVERANS, AVFÄRD 6/7

Hejsan alla kära läsare!

Så har vi äntligen fått klart att det blir en snabb visit av Arturas till Viesvile och barnhemmet.
Han kommer att åka troligtvis den 6:e eller 7:e Juli, men som vi vet sedan tidigare kan datum ändras och slå på några dagar åt ena eller andra hållet....
Ni är hjärtligt välkomna att komma förbi med det Ni hunnit samla på Er och vill skänka.
Tänk på att titta igenom om Ni har cyklar eller andra prylar som barnen och ungdomarna kan ha glädje av utomhus. Ja, naturligtvis även till inne aktiviteter.
Exempel:
Hopprep, twistband, bollar (fotboll, basketboll,tennisboll mm), bandyklubbor,skatebord, badring, ritblock, pennor, målarfärg, kritor att skriva med på asfalt, såpbubblor.

Om Ni har vägen förbi och vi inte är hemma går det jätte bra att ställa av det du vill skänka på trappan vid ytterdörren.
Vill Ni komma i kontakt med oss för frågor eller vägbeskrivning är Ni välkommna att ringa.
070-2122386
Alla som vill kan vara med och hjälpa till, även om man inte har kläder att skänka (vuxen eller barn) så tror jag att de flesta av oss har någon 20:a över i plånboken som man kan köpa ett hopprep för eller en tandborste eller en tvål.....
Listan kan göras lång, men jag tror att om vi alla bidrar med något litet så blir det så mycket större.
En människa kan inte göra så stor skillnad men ju fler vi är dessto större blir skillnaden.
Och även det lilla är mycket värdefullt.

Jag har några eldsjälar som faktiskt knappt har en 20:a över vid månadens slut, men som envist vill bidra med något nästan varje gång vi åker över till barnhemmet.
Jag vet att några har handlat och skänkt 1 roll on, och att ta sig till ÖB för att kanske ta sin sista slant mer eller mindre för att handla denna roll on och skänka, värmer och betyder mycket.
Någon av personerna har sagt till mig,
-Även om jag inte har det så bra, så har ditt jobb med barnen på barnhemmet fått mig att förstå att jag faktiskt har det riktigt bra.
Jag har mat och tak över huvudet, kanske inte så mycket pengar, men pengar är inte allt och jag vill vara med och hjälpa med vad jag kan!

Är inte det riktiga änglar!
Jag är så tacksam för all hjälp vi får från Er alla och för allt fina stöd.
Ett stort tack för fina kommentarer efter att reportaget sändes, i lokal TV.

LYCKAN KOMMER TILL DEM SOM SKRATTAR detta ordspråk får avsluta denna gång.
Jag önskar Er alla en riktigt skön och fin midsommar vecka med mycket värme och skratt!

KRAM!


Kommentarer
Postat av: anki

Synd att jag inte hann få med vårt lilla bidrag... men det går ju fler tåg... :)

Hur har ni det med tid - kanske en kopp fika i Granmyra någon dag??

Hör av dej om ni känner för det!

2010-07-05 @ 19:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0