Överrasknings helg.....

Hejsan!

VILKEN HELG jag har haft, nu ska jag berätta den för Er...


I lördags visste jag att Arturas och Arvidas (vår chafför från litauen på en av resorna till barnhemmet) skulle komma hem till oss.
Leffa berättade att han hade bjudit hem dom till oss och att vi skulle grilla.
Jag ringde upp en av mina svägerskor för att fråga om hon och min svåger kunde titta förbi, och göra oss sällskap till kvällen, vilket de gärna ville göra.

Min dag bestod av att tvätta, städa och plocka, ni vet allt som man inte hinner under veckorna. 
HUR MYCKET SOM HELST!
Och så tidsoptimisten Malin, jag tänkte på att jag också behövde hinna slipa och måla om trädgårdsmöblerna så att de blir klara till den här sommaren, och så var det detta med gymet också, jag måste hinna dit i dag, och så förbereda någon efterrätt till kvällen, kanske..... 
Jag gick klädd i mina riktiga mys städkläder och var sur och irriterad över allt plockande, svetten och stressen byttes om i min kropp om vart annat. 
Vart tar all min tid vägen??
Leffa och Ellinor var så himla konstiga och de skulle komma och hjälpa till med mat och allt möjligt, som de aldrig frågar om annars, herregud, ju mer de sprang efter mig och bar sig konstigt åt, ju mer irriterad blev jag.
Jag fattade inte vad det var med min familj.
Ellinor skulle mitt i allt baka sa hon, jaha, visst recept på rabarberpaj och lite hjälp av mamma, sedan hade vi två? fina pajer klara. 

Jag sa nu till min familj att jag behövde egen tid och tänkte sluta städa NU och åka ner till gymet, äta lunch skulle jag göra senare.
Gissa vad som då händer, jo min make börjar berätta om någon häst som fått ett föl och om hur fint det är med livet och sommaren som är här och ja allt möjligt.
???????????
Då mitt i allt konstigt som min make pratar om,
 kommer Natalija och Martynes in i köket följt av Arturas en kamera och Arvidas!!!! 
VILKEN ÖVERRASKNING =)
Jag hade inte en blekaste aning om detta men tydligen visste alla andra.
Jag blev så otroligt glad och kan fortfarande knappt fatta att dom har varit här, underbart verkligen.
Jag känner mig fylld av glädje, energi och massor av kärlek, vilken underbar familj och vänner jag har, vilken innre styrka det ger/gav mig.
Alla sura miner jag tidigare haft under dagen var nu som borta, jag fick/får skämmas.
Nu förstår jag varför min familj försökte att få mig lite lugn och inte ville att jag skulle åka i väg och träna och varför Ellinor mitt i allt skulle baka.


Många pussar och kramar blev det innan vi satte oss för att dricka kaffe och lugna ner oss.
De hade kommit med flyget i går och hade tillsammans med Arturas och Leif planerat denna överrasknings helg.
Natalija och jag lämnade knappt varandra från att de kom in till oss tills de åkte hem på söndagen.
Vi lagade mat handlade och fixade innan övriga gäster kom till kvällen.

Jag måste även berätta om ett roligt möte inne i vår mat affär i Skärblacka. Natalija och jag stötte där på min vän Sofia D. som skänkt så otroligt mycket fina kläder samt den fina barnvagnen till Natalija och flickorna.
Härligt för dem båda att få träffas på riktigt och se varandra i verkligheten,
festligt tycker jag att vi stötte på varandra
.

Kvällen fortsatte tillsammans med min svägerska, svåger och deras son och hans tjej, Leffa, jag och barnen och naturligtvis  alla kära litauiska vänner. Nu blev det mys med hela storfamiljen, vi var tolvstycken som trängdes runt bordet vid maten och senare i soffan då vi såg på filmer från tidigare år tillsammans.
 
När mörkret och lugnet lade sig över vårat lilla samhälle, gick vi alla ut och hem till svägerskan och svågern där vi utomhus badade och bastade tills det började ljusna lite smått på himmlen.
Trötta och lyckliga gick vi alla hem och sov våra skönhetstimmar innan vi på söndagen åter träffades.
Vi fortsatte att hitta på roliga saker dock i lugnare tempo då vi alla fortfarande var mycket trötta.
Vi ville visa vår vackra stad och åkte in till bla. färgargården och femöresbron.

En fin helg fick jag, och jag vet att alla andra också var mycket nöjda!
Men jag har aldrig blivit så överraskad någon gång tidigare!
Jag hoppas Ni som läser detta kan känna all styrka,glädje och kärlek som jag känner.
Den vill jag dela med mig av till ER 

STOR KRAM TILL ALLA NÄRA OCH KÄRA 
ETT JÄTTE STORT TACK FÖR EN AV DE FINASTE HELGERNA JAG HAFT!!!!


Kommentarer
Postat av: anki

Gläds med dej Malin!

2010-06-22 @ 05:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0