Resan till barnhemmet bokad & klar 3/4

Hej!

Mycket stressig dag har nu börjat nå sitt slut. Äntligen fick Silja plats med två fordon på båten över till Riga.
Ja, vi kommer att följa med hela familjen!
Tyvärr blev resan inte så billig men dessa platser var de ända som fanns, så vi hade inte något att välja på.
Bara just nu mycket glada att vi kan komma över, och att det ordnade sig med platser.
Har nu kontaktat försäkringsbolag och beställt hem grönt kort, så att vi har alla papper med oss i bilen som krävs, eftersom vi= barnen jag och min make kör vår personbil som är svensk reggad. Arturas buss är litauen registrerad, så detta var nytt för mig att behöva tänka på. Arturas kör bussen och vi kommer att åka gemensamt ner till barnhemmet. Hem åker vi själva då Arturas blir kvar för att uträtta ärenden.

Avresa blir från Stockholm till Riga påskafton lördag den 3/4, framme i Riga 4:e, gasen i botten när vi slår följe vägen ner till Litauen och Viesvile.
Sedan hoppas vi på att det fortfarande ska vara ok att vi övernattar på barnhemmet för att sedan tidigt nästa dag den 5:e ta oss upp i landet och till Riga för att åka med båten hem den 5/4.
Vi håller tummarna för att allt går i lås.
 
I dag stod så många säckar utanför dörren att vi inte kom in =) jag har nu lastat upp dessa i bilen och ska snart åka hem till svärmor och lasta in. Men det får bli två svängar med bilen annars får jag inte med allt.
Angenämt bekymmer, TACK!

För den eller de som vill hjälpa till att lasta eller komma med sina saker och hjälper oss då på det viset.
Är välkommna Lång fredagen 2/4 då vi någon gång under dagen kommer att lasta in allt i bussen.
Men snälla ring mig innan så att jag vet hur många vi blir samt vilken tid.
Även om du inte vill packa in utan "bara" komma förbi med det som du vill skänka är det tacksamt om vi kunde försöka ordna det den dagen.
Svärmor har nästan fullt i rummet, och det blir mycket bärande. Har du inte möjlighet till den dagen så är vi naturligtvis tacksamma och vill ta emot det du skänker i alla fall och naturligtvis ordnar vi plats.
Jag kan nås på telefonnummer 070-2122386
Till Irene så har vi redan kommit överens så jag ringer dig någon dag innan, men har du fråger får du gärna slå mig en signal.
Inte nog med att jag använder svärmors matsal till lager, nu har vi bokat resa över till Litauen utan att prata med henne. Jag undrar om kära svärmor vill ha mig kvar när jag nu måste be om hundvakt också....
Men jag har världens bästa svärmor och vilket forum jag har möjlighet att använda för att berätta det för alla. Men jag är noga med att säja det till henne också ibland.

Stor kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Kul att ni kommer iväg :)

Du la ett inlägg om dig och ditt fina träd idag :)))

Jag har nog sett det innan dig .

Kanon fint . KUL !!!

KRAM

2010-03-18 @ 17:17:39
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0