SÖNDAG 14:E MARS

Hej på Er!

Vilken härlig dag min kära make, dotter och jag varit ute på.
Vi började med att åka hem till Nisse & Mona i Stora Rödja.
Äntligen kommer de nu att kunna få använda sin inglasade altan, den har tills nu varit Litauen lager.
 Underbart att vi har kunnat få hjälp av Er! 
Tänk allt som allt som ni samlat, hämtat, tvättat, sorterat och fixat med.
Ett stort tack för allt fantastiskt jobb. Och ett extra tack för mycket gott fika =)

Mona & Nils-Erik tar emot i vårsolen

Alla kartonger med kläder, tyger, symaskin leksaker mm. som bara väntar på att få komma fram till Viesvile


Innan vi åkte vidare tog vi en välbehövlig sväng till vårat sommartorp. Underbara tystnad och vackra natur,
vi fyllde på energin i solens strålar, samt hängde upp fågelmat i träden. Det ser nu ut som pyntade julgranar med allt gott som hänger i grenarna.


Resan fortsatte sedan upp till Tolskepp och hem till familjen Rydström som tills nu bla. använde sitt sovrum som Litauen lager. TACK!
Här lastade vi fullt på kärran, med bra tyngd kunde vi sedan rulla hemåt.
I tankarna på vägen hem funderade vi på hur vi skulle kunna ta till vara på alla fantastiska ideer,tips och råd som Stefan givit oss.
Vi uppskattar dessa och ska på något sätt försöka ro alla ovärdeliga tips i land.


PÅ EN VÄLFYLLD SLÄPKÄRRA SITTER TEA & ELLINOR


Tack och lov hade underbara svärmor lagat mat till oss när vi anlände sent på eftermiddagen.
Mycket god mat och ny energi, sedan lyfte vi in kartong efter kartong.
Till vår hjälp fanns även svärmors äldsta bror på plats, Ingvar hjälpte till att fylla upp lagret i matsalen.
Det värmer i allas våra hjärtan när vi såg oss omkring i rummet. Tänk att det finns så många fina människor som vill hjälpa oss.
INGVAR & SVÄRMOR INGER



Snart är hela matsalen fylld men inte ännu, så glöm inte att komma med dina kartonger innan det är dax för avfärd. Jag vet att några av "de mina" har erbjudit sig att hjälpa till när vi ska lasta för avfärd.
Om intresset fortfarande finns, så snälla kontakta mig då så jag vet. 
Vi kan då komma överens om tid,jag tror nämligen att lite bär hjälp kan behövas då vi lastar bussen.

Ett stort tack ännu en gång!

Änglar finns dom ?
Ja, jag vet det nu, NI finns och alla som är delaktiga i detta är riktiga änglar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0