Tisdag, kanske fullt på båten?!

Hej!

Vill börja med att tacka dig/er som ställt säckar med kläder vid vår dörr, toppen och en kram tönskar vi dig, vem du nu är. Det kommer att komma till mycket glädje =)

Till Nils-Erik vill jag säja att "jag" jobbar på med frågan/problemet och har inte glömt, jag har lämnat frågan vidare till min "hjälpreda" när det gäller bloggen. Så jag kommer nog inte att kunna lösa det hela men mitt hopp står nu till Lina Steen, som också har hjälpt mig väldigt mycket när det gäller bla bilderna på framsidan. Så vi får återkomma om detta.

Just nu håller vi tummar och tår för att Silja Line ska kunna leta reda på fordons platser på båten över till Riga. Det är bara fullt, fullt hela tiden på båtdäck, men de säjer att det inte kan stämma vi väntar ringer och styr.
Jag ska försöka hinna in till deras butik i morgon efter jobbet för att se vad som händer och sker.
I dag han jag inte efter jobbet då vi har vår ryska lektion på tisdagar, nya ord och bokstäver, herregud vad detta är svårt. Men Rom byggdes inte på en dag så jag måste ha tålamod och disiplin att plugga och åter plugga, kanske kan något fastna i min lilla hjärna.

Så som ni alla förstår vet vi inte exakt datum för avfärd ännu, men vi har nu försökt få platser under två veckors period som infaller sista veckan i mars eller första veckan i april.
Vi ska se vad som händer med platser samt vilka summor vi ekonomiskt hamnar på, en tanke vi har pratat om här hemma i familjen är att kanske slå följe med vår bil och följa med ändå på denna leverans.
Men det återstår ännu att se med platser och kostnader.
Vi känner att vi vill och måste komma med, men som sagt.....
Pratade i går med Arturas och han med föreståndaren på barnhemmet samt våra vänner. Alla kollar och försöker att fixa med andra alternativa vägar för oss (flyg,buss) de vill också att vi ska komma med.
Känns härligt med denna värme och kärlek de ger tillbaka. Men så vet jag också att även alla dessa underbara vänner i Litauen läser vår blogg och följer arbetet. Tänk på det och visa att ni finns som läser, skriv gärna inlägg och kommentarer.

Jag återkommer snart med mer information.
                                                                   Kram & Godnatt

Kommentarer
Postat av: pysseliten

Du la en länk till dig på Faccebook hoppas det går bra :) Vill att flera ska få upp ögonen för det du gör eller ni :) Såg ditt fina träd hos Agne fota det :) Jag lägger det på min blogg när det är klart om jag får :) Trädet med fjärilen .

Malins Desigen :)

2010-03-17 @ 10:20:03
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej pysseliten, tack för det. Jätte bra om fler ser och läser vad vi kämpar och engagerar oss i, det känns och är så viktigt. Är lite blyg när det gäller mitt designade träd, men vi får väll se. Stort tack och kram

2010-03-17 @ 17:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0