VI LASTAR FREDAG DEN 2/4 MED START KLOCKAN 10:00

Hejsan!

Nu är det bara en vecka kvar innan det bär av, mycket förberedelser och planering. Denna vecka har jag varit inbokad och haft väldigt mycket att göra så jag har helt enkelt inte hunnit med att skriva i bloggen.
Det gröna kortet som vi måste ha för att åka med vår bil i Litauen har inte anlänt.
Jag har ringt försäkringsbolaget igen och de skrev då ut ett nytt gröntkort som heller inte har kommit så jag börjar bita lite smått på naglarna att det ska hinna komma fram med posten i tid...
I övrigt är pass, biljetter och bilens papper klara i sin mapp för avfärd, filmkameran är avdammad likaså fotokamran med extra batteri.
Vi har packat ner i stort sätt alla påsar med kläder och skor mm i kartonger, så nu är det mästa klart.
Barnhemmet är underrättade och väntar oss samt har presidenten fixat papper som vi kan komma att behöva om polis eller tull stoppar oss, han kommer att finnas anträffbar på telefon om så skulle behövas under färden också hoppas jag. Men detta överlåter jag tryggt till Arturas. 
Det kan ju bli lite spännande när vi ska åka därifrån eftersom vi då själva utan Arturas hjälp ska hitta upp till Riga samt också kan bli stoppade av tull eller polis, men det kan jag inte oroa mig för ännu. 
Det kommer nog gå jätte bra, jag har letat reda på vår karta över länderna så den ska jag se till att vi får med i bilen. Ja, jag kan tänka mig att Ni nu undrar har de ingen GPS. Nä, vi är väll nästan de ända som inte har det i bilen men min kära make är duktig på att läsa och följa karta så jag känner att han är en livs levande GPS, perfekt. Ja, det är klart vi har inte bara kört rätt alla gånger då vi följt karta men vi har haft roligt efter och har sätt nya ställen och vägar vi inte sätt tidigare så, detta kan kanske bli lite spännande.
Bara vi hinner med båten som avgår 17:30 från Riga
Jag ringde till telia i dag och frågade lite om mobilt bredband, tänkte att det skulle vara bra att införskaffa till resan, tiden finns ju verkligen då vi sitter i bilen och jag skulle kunna skriva under tiden. 
Men framför allt för Er, ni kan följa oss på färden på ett annat sätt. Vi får se om jag hinner samt klarar av att fixa till det hela.
Har precis nu pratat med min mamma, som ska ner till stan för att försöka köpa hem mobilt bredband till mig..... 

FÖR ER SOM HAR TÄNKT ATT KOMMA PÅ LÅNGFREDAG DEN 2/4 FÖR ATT LÄMNA DET SOM NI SKÄNKER TILL VIESVILE OCH BARNHEMMET!!!!

ARTURAS OCH JAG MED FAMILJ KOMMER ATT FINNAS PÅ PLATS KLOCKAN 10.00
FÖR ATT BÖRJA LASTA BUSSEN. VI FINNS DÅ HEMMA HOS SVÄRMOR INGER PÅ ORGA VÄGEN I SKÄRBLACKA, OCH KOMMER NOG ATT VARA KVAR I CA 1½ TIMME
 (MITT EMOT MÅRÄNGENSCAMPING)
VILL DU HA NÄRMARE VÄGBESKRIVNING ELLER HAR DU INTE MÖJLIGHET JUST DEN DAGEN OCH TIDEN VÄNLIGEN RING MIG 070-2122386
VI SER FRAM EMOT DEN DAGEN OCH HOPPAS ATT VI DÅ KAN SES =)
(IRENE VI RÄKNAR MED ATT KOMMA HEM TILL DIG OCH LASTA EFTER ATT VI LASTAT IN HOS INGER )

Ha nu en riktigt fortsatt trevlig helg
Kram Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0