4 februari 2011

Hej!

Några rader kommer här hur allt är och ligger till.
Familjerna mår bra och är hemma i litauen. En riktigt rolig sak som hänt är att Natalijas make som nu bor och arbetar i Norge har fått en fast anställning på ett bra företag och har nu bra inkomst. Tanken för familjen är att så fort tredje barnet är fött försöka att flytta till maken i norge och bosätta sig där, då det är där de förhoppningsvis kan få en fin och bra framtid.

Vi vet inte heller när eller hur vi ska göra nästa avfärd till barnhemmet. Vi längtar så att det värker i hjärtat att få komma dit igen.
Vi har fått en inbjudan att komma över till byn i april för att närvara när det ska vara lite festligheter och jippon.
Vi har fortfarande kvar kartonger och alla cyklar hemma och på lagret som inte fick plats förra resan, så insamling känns si så där med tanke på att vi behöver frakta över det vi redan har.
Har i dag fått höra talas om en liten organisation som också åker till ett barnhem i litauen. Jag ska ta reda på mer information om dem här i sverige, men ska även kontakta presidenten för barnhemmet i litauen för att höra mig för hur eller om de vet om varandra. Jag kommer att återkomma med mer information runt detta. Kanske kan man hjälpa varandra här i från med tips men även med insamling.
För vårt mål är ju detsamma, att hjälpa och stötta de utsatta.

Jag önskar Er alla en riktigt skön och härlig helg, njut och ta vara på det du har, du är värdefull! 

Kommentarer
Postat av: Emelie

hejsan!

det var ju synd att höra att ni redan har fullt med saker. Har lite kartonger med kläder jag hade tänkt ge dig.....kram

2011-02-25 @ 10:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0