Leverans våren 2011

Kära vänner,

Nu har vi äntligen fått hem vår Arturas igen från Litauen och fina bild bevis från vårens leverans till barnhemmet i Litauen och Viesvile. Denna resa hjälpte vår egna församling i Vånga till med ekonomiskt och vi tackar ännu en gång från djupet av våra hjärtan.

Tiden springer i väg och jag har fått försöka lägga bort mitt dåliga samvete för att jag inte uppdaterar och skriver i bloggen så ofta. Men med mitt nya jobb (snart ett år sedan jag började) har tiden och planeringen för det jag arbetar med tagit all min kraft och framför allt mycket tid. Så mina stunder här i bloggen blir mer sällan.

Men det arbete vi gör till barnhemmet fortsätter alltid och det är inget vi har någon tanke på att avsluta.
 Men för att orka hålla i alla trådar som jag valt att hålla i så måste jag prioritera bort saker. Det jag prioriterar bort är bloggen, är man nyfiken orolig eller har frågor kring eller om leverans är man hjärtligt välkommen att ringa oss.
Jag kommer att fortsätta använda mig av bloggen tills det är dax med leverans för att berätta när vi börjar samla in igen. Och när man är välkommen att komma med det man vill skänka eller köpt in. Vår hjälp och stöd behövs och tages alltid mycket tacksamt emot av barnhemmet.

Flera av ungdomarna hjälper till att lasta ur när bussen kommer på plats utanför Viesvile, men det är som vanligt bara pojkarna som kallas ut.






















Det finns nu inget kvar på "vårt" lager vilket känns mycket skönt att vi nu har tömt så att inte Krister och Inger behöver ha våra Litauen saker lagrade hos sig. Cyklarna som vi fick under hösten och vintern 2010 lagade vi upp här hemma och Ni kan se några av cyklarna i bakgrunden som kommer väl till pass nu under våren och sommaren.

Ett lång besök hemma hos familjen Natalija i Klaipeda blev det också, som nu fått sitt tredje barn här kommer underbar bild på den lilla pojken.


Familjen i Klaipeda mamma Natalija har sin nyfödda pojke i knät på hennes vänstra sida sitter barn nummer två Arnela, stora syster Andromeda sitter med röda kläder på sig i fotöljen pappa Martynes är hemma från sitt jobb i norge och hälsar på sin familj. Med på denna bild är även Arturas som är gudfar.
 
Andromeda och Arnela som nu är stora systrar!!!

Arnela



JAG ÖNSKAR NU ER ALLA EN UNDERBAR OCH FANTASTISK SOMMAR OCH ÄNNU EN GÅNG VÅRT VARMASTE TACK FÖR ALLT STÖD OCH DEN HJÄLP NI GER.
UTAN ER SKULLE INTE DETTA PROJEKT VARA MÖJLIGT DIN HJÄLP GÖR SKILLNAD.

DU ÄR VÄRDEFULL!!!!!
Stor och varm kram önskar jag dig /Malin med familj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0