Måndag 7 Mars + kontonummer

Hejsan!

Nu börjar det att dra ihop sig för att åka i väg på en ny sändning till "vårt" barnhem i Litauen.
Jag måste tyvärr meddela att vi inte kan ta emot något till denna sändning, vi har redan fullt lass  med de saker som vi har.
Vi har lagat cyklarna som flera lämnat in till oss i höstas och nu är det säsong för att skeppa över dem och cyklarna tar ju också mycket plats i bussen.
Vi har också kartonger och säckar kvar som inte fick plats med sändningen som vi åkte över med innan jul.
Om någon av Er har saker hemma som ni vill skänka ber vi ödmjukt men bestämmt att ni själva förvarar detta hemma tills det är dax för nästa leverans.

Jag har en riktigt fin och glädjande  nyhet att berätta om, som nu kan bli avgörande för oss, när det gäller leveransen över till Viesvile. 
Kanske kan det bli någon mer leverans till eller under sommaren.

I Torsdags den 3/2 var jag inbjuden till Bergsmansgården i Vånga för att berätta om vårt arbete som vi gör till barnhemmet. Det blev en mycket fin stund och underbart gott kaffe med kaffebröd som avnjöts i trevligt sällskap. Dessa underbara människor som denna dag var på plats samlade in pengar till projektet och vi fick in hela
 1200 kronor!!!!!
Detta betyder att hjälp sändningen som kommer att skickas över någon gång i mitten av april nu är betald tack vare underbara eld själar ifrån "vår egna" församling.

Har fått tips och ideer bla. på att jag åter igen ska skriva in kontonummret som vi fortfarande och alltid har öppet

HANDELSBANKEN

CLEARING NUMMER 6598

KONTONUMMER 593 955 072

Jag ska återigen berätta att alla pengar alltid går oavkortat till barnen/ungdomarna på barnhemmet i Viesvile.
Vi bekostar alltid själva disel, hytt platser på båten för bussen samt för den som kör.
Vi lämnar aldrig över pengar utan inhandlar det som behövs tex. har vi handlat alvedon, nässpray, schampoo, tvål, binder, blöjor, tandborste, raklödder mm. Och fraktar sedan över detta.
Men med tanke på att vi sista tiden fått och får in så mycket saker som underbara människor vill skänka och hjälpa till med att ge.
Så blir också kostnaden och arbetet mer påtagligt för oss. Jag skulle kunna arbeta med detta projekt till barnhemmet på heltid utan problem men då får jag inte in någon lön och kan inte hjälpa på samma sätt som nu. Så detta är inte något alternativ, jag älskar mitt nya jobb..

Arbetet till Viesvile är livslångt och vi längtar alltid dit för att följa barnen och ungdomarna samt hjälpa och finnas på plats så mycket som möjligt.
Men för att vi ska orka, hinna med
 och ha ekonomisk möjlighet att fortsätta med vår hjälp är det viktigt att vi tar leveranserna i den takt som vi kan hinna och orka med.

Arturas kommer att åka någon gång i april med bussen och han skickar varma kramar och tackar för den ekonomiska hjälpen till biljetten.
Jag kastade mig på telefonen när jag åkte från Vånga för att berätta om stödet vi fått, och sa att han ska komma förbi för att hämta pengarna då biljetten ska bokas.
Bussens biljett på båten över till Riga kostar i dag nästan 1000:-
och Arturas delar alltid hytt med tre andra okända män i en fyra bäddars hytt, detta är billigaste alternativet. (Ingår inte i summan för bussen)
Färd vägen att köra enkel resa är rätt så exakt 50 mil, från skärblacka till båten-som går till Riga, och från båten i Lettland ner till Viesvile i Litauen.


Snart kommer Natalijas tredje barn att födas, håller tummarna för att det kommer att gå bra. Dom tror att det kommer att bli en pojke denna gång, flickorna väntar också spänt på om de nu kommer att få en lillebror eller en lilla syster. Jag har redan köpt så söta pojk kläder så vi får väll se vad som kommer nu till slutet av veckan.....


Åter igen vill vi skicka den största och varmaste kramen till er alla!

                                                  Tack för att du finns och glöm inte att DU är värdefull!!!!!
Malin med familj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0