Onsdag 30/3

Hejsan alla kära vänner!

Nu har vår Arturas bokat resan till Litauen och avfärd med vår hjälp sändning denna vår.
Han kommer att åka lördagen den 19/4 och vi kommer att lasta allt på förmiddagen/morgonen denna dag. Vi ger vårat varmaste tack ännu en gång till Vånga församling som gör denna resa ekonomiskt möjlig. Biljetten kostar 1600 kronor och vi kommer inte att följa med som det ser ut just nu. Men hoppet är det sista som överger en, så jag hoppas att vi kanske skulle kunna få tag i billiga flyg biljetter och fara över tills Arturas kommer fram till Litauen.
Ryan air har nämligen börjat att flyga till Kaunas från Skavsta och det ligger inte långt ifrån Viesvile barnhem. Det som är tråkigt är att om vi åker över nu blir det en mycket snabb visit pga jobb, barn, husdjur och skola och det känns inte bra att lägga ner pengar på biljetter om vi inte kan hinna med att "titta över barnhemmet" ordentligt. Kanske är det bättre då att spara pengarna och åka över i sommar och stanna i flera dagar så att vi hinner att träffa alla och se oss omkring i lugn och ro? Det viktigaste är endå att kläder, skor, medicin, hygien artiklar, cyklar mm kommer fram till barnen och ungdomarna.

I dag har jag varit på besök hos röda korset i Hageby, detta var ett arbetsbesök, men oj vad jag blir inspirerad av alla underbara människor och projekt som bedrivs av människor som har så enormt stort hjärta. Jag förstår inte hur man igentligen ska hinna att arbeta?? Skulle önska att man hade mer tid och mer pengar så att man kunde hjälpa till som frivillig arbetare inom tex röda korset i alla fantastiska grupper som dom erbjuder.
Naturligtvis kunna ha mer tid och plats för att ta emot och hämta kläder, tvätta och fixa till dessa, besöka oftare och fixa med "våra" underbara barn ungdomar och vuxna i Viesvile barnhem i Litauen.....
Var sak har sin tid som min älskade mamma brukar säja till mig. Och så brukar min kära mor så många gånger lyfta ett varningens finger och tala om för mig att: Malin du kan inte ta hand om eller finnas till för alla jordens människor. Jag är rädd om dig och du får inte glöma dig själv mitt i allt fantastikt jobb du gör, för då orkar du inte att finnas till vare sig för dig själv eller andra och det vill jag inte vara med om!!!

Visst har jag en mycket klok och fin mamma =) Men jag tror att hon många gånger till får höja sitt lilla pekfinger även i framtiden, och tur är det, annars så blir det lätt för mycket som vilar på axlar o hjärta.

Njut nu alla fantastiskt underbara människor av fåglarnas finaste sång och vårsolens strålar.
Tack för allt!

Kramar från Malin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Malin



Jag ska personligen åka till Lituaen i sommar och hade önskat samlat ihop lite saker som det finns behov för där. Täntke i första hand på barnhem. Därför undrar jag om du har nåt tips till mig, angående vart jag ska kunns skänka dessa saker? Vet du om något barnhem som är i stort behov av ting, och i så fall av vad för saker? Tar tacksamt emot alla råd och tips du kan ge mig.

Mvh Susanne

2011-04-01 @ 15:42:23
Postat av: Anonym

Ja vad ska man säga om denna underbara dotter, det hon gör och skriver värmer en mammas hjärta.

Vi är så glada och stolta över hennes arbetsinsats och engagemang.

Vi älskar dig så,mamma óch Claus

2011-04-01 @ 19:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0