2/12 (Här finns tips vad man kan skänka till nästa resa)

Hejsan!

 

Solen skiner HÄRLIGT!!!!!

Ett stort tack till Er alla som hann med att läsa, rensa, handla och komma hit med sakerna. Man vet aldrig när och hur det blir med levernaserna, hmm.

Arturas ringde mig på tisdag morgon och sa, jag kommer i eftermiddag och lastar. OK sagt och gjort, det går inte att styra över hur båtar och transporterna går helt till 100 %. Men tacksam är jag att vi hann och få med det mesta i alla fall.

Till Er som fortfarande rensar ur garderober kan jag bara meddela, var lugna fler leveranser kommer så fortsätt att packa ihop så mycket Ni bara kan!

Men nu kan jag med all säkerhet säja att det INTE blir någon leverans mer innan jul och nyår!

Arturas berättade att det inte skulle bli någon Thanks giving fest nu när han kommer över till barnhemmet, som det var tänkt från början .
I Litauen är det riktig epidemi just nu. Skolorna har stängt nästan överallt och många är riktigt sjuka berättade Arturas, troligtvis är det svininfluensan.
Jag bad Arturas att fråga föreståndaren nu när han kommer dit hur dom har det med medicin mm.
Jag tänker på näsdukar, nässpray, febernedsättande ja, det som vi kan handla receptfritt här i Sverige.
Jag kommer att återkomma med information så fort jag får besked från Viesvile. Om det är så att vi behöver handla och skicka över dessa viktiga saker.

Produkter som gärna tas emot till nästa sändning förutom kläder och filtar mm är även blöjor, välling, ob, bindor, receptfria läkemedel, fotboll, basketboll, pingins rack + boll, hopprep, tandborstar, handdukar mm mm
Listan kan göras lång, men jag får många frågor vad man kan skänka om man inte har barnkläder. Igentligen kan man tänka på vad är det jag själv verkligen behöver att använda i min vardag och vad har jag hemma i fall att jag slår mig eller har ont i huvudet, och kan jag roa mig med något på fritiden.
 Ungefär lika vill dessa ungdomar och barn försöka att ha sin tillvaro också. Så det vi kan hjälpa till med är att kanske när vi handlar slänga med oss en extra tandborste eller tvål i vagnen för att sedan skänka det vidare till Viesvile barnhem.

Ta hand om dig nu, och ett JÄTTE STORT tack från oss alla, utan dig/er skulle inte detta vara möjligt för oss.

Njut av dagen, det ska jag göra!

 

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Hej Malin du är verkligen en ängel som lägger ner så mycket tid på detta och bloggen är ju jätte fin :) Du ser du lär dig lite varje dag ;))

Jag la ett inlägg om dig idag på min blogg och låna en bild hoppas det gick bra. Hoppas att fler får upp ögonen på din blogg för du gör verkligen något bra Kram Pysseliten

2009-12-03 @ 09:36:04
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: pysseliten

jag låna lite text med du vet ju att jag är så dålig på att skriva och stava .

2009-12-03 @ 10:48:59
Postat av: pysseliten

Jag igen ;) Jag la din länk på facebook vill att alla ska jag känner ska kunna läsa vad ni gör för barnen i Litauen hoppas det är okej annars får du höra av dig så tar jag bort det .Och det vore kanon om jag har vänner som vill rensa saker med som vi inte behöver ju fler vi är desto bättre :)

2009-12-03 @ 10:56:33
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Kommer in här från Pysseliten....Underbart det ni gör! Kan visst tänka mig att samla ihop grejjor, har nog redan kläder som kan skickas( om det inte bara är för mindre barn??) Ser att ni bor i Norrköping?? Själv bor jag i Linköping, men om jag skulle få ihop grejjor så kanske ni har ngn som ibland åker hit??



Nåja en härligt God Jul, änglarna har alltid ngt extra för människor som er....

2009-12-08 @ 00:12:28
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0