24 November

Hej alla vänner!

Oj, vad det är mörkt och jobbigt! Alla kryper trötta in i stugvärmen efter arbetsdagens slut.
Jag tror nog att alla mer eller mindre känner igen sig. Och i dag är det bara en månad kvar till julafton, det har nog inte undgått någon. PANIK!!!

Jag har inte något besked om när vi kan komma att åka till Litauen och barnhemmet igen, men det kommer att bli en resa så snart som möjligt. I dag fick jag 7 stora kartonger med kläder, men jag har redan fullt i min källare så nu får min arbetsplats ställa upp en liten stund med plats för förvaring av dessa.
Ni glömmer väll inte att rensa och titta igenom kläder och skor så Ni alla är redå när vi nästa år packar i hop en sändning igen.
Jag har inte varit i kontakt med barnhemmet på länge, men har regelbunden kontakt med Arturas.
Men framför allt har jag flera gånger i veckan kontakt med "vår" familj i Klaipeda.
Natalija och jag skriver mycket och ofta till varandra om livet och dess upp och nedgång. I mail som jag fick i dag kom även en önskan om flickkläder i storlek 92 till en av döttrarna. Hon har det jobbigt nu som småbarnsförälder med allt som det innebär. Jag tror att alla som har barn kan förstå och veta vad det innebär med den känslomässiga berg och dalbanan. Men naturligtvis påverkar det ekonomiska läget väldigt mycket allmäntillståndet. Till min glädje skrev hon i dag att nu i sommar skulle hon och familjen komma hem till oss, kanske en vecka. HURRA! Jag hoppas verkligen att de nu kommer, i sommras skulle de också ha kommit hit men de kom tyvärr aldrig, men vi åkte då till dem istället...
Sätter in kort här under från den resan.

Ellinor med Andromeda i knät

Hemma hos Natalija och Martynes i Klaipeda,här blir vi bjudna på mycket god mat. Deras hem är även vårat boende när vi är till Litauen. Natalija sa till mig sist när jag skulle boka hotell, Malin du sårar mig om du inte bor hos oss. Mitt hem är ditt hem! Älskade underbara vänner, kan man göra annat än att ta sin väska och flytta in?! NEJ, vi åker alltid hit. Vi handlar med mat och så bäddar de soffan, toppen!

Ja, detta var lite kort från vår tidigare nöjes resa till Litauen.
Jag har många fler att sätta in vart efter om intresse finns att se. Nu kommer jag att lägga denna lilla blogg på hyllan för några veckor. Men jag kommer att återkomma var så säker. För vår hjälp
kommer att fortsätta till Litauen, och jag hoppas att Ni fortsätter att stötta och hjälpa oss att samla och skänka för att dessa underbara människor ska få det lite bättre.


Kontot är alltid öppet och vill Ni nu till jul lätta på plånboken och hjälpa barnen tas det alltid och mycket tacksamt emot. Och som jag skrivit tidigare går pengarna oavkortat till barnhemmet i Viesvile.
 Kontonummer är 593 955 072 Handelsbanken
Tack för ditt bidrag!


Jag önskar alla en fortsatt bra vecka och glöm inte att ta vara på dagen och dina nära och kära.
Glädjs åt det du har och sörj inte det som du inte har.
KRAM

(Det uppskattas om ni skriver inlägg, ställer frågor osv.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0