inlämnings stopp, för tillfället!

Hej!

Tittade på kontot och fick till min glädje se att underbara människor fortsatt att sätta in några kronor, det känns varmt och skönt i hjärtat.

Leveransen av täcken och kuddar kom inte i går (fredags) så då får vi hoppas att de kommer hit till måndagen. Jag har svårt att se framför mig hur stor/liten kartongen är med alla täcken.

I går åkte jag hem till min svärmor och lämnade av fler kartonger och väskor som jag haft hemma i hallen.
 Min svärmor har alla kartongerna hos sig som ska till barnhemmet,  filtar, påslakan,skor och varma tröjor mm. Hon tycker att det är bra om fin rummet kommer till användning, och oj det gör det verkligen nu.....

Vårt jobb nu är att se till att sortera bland kartonger att det som är viktigast kommer i väg först. Viktigast är naturligtvis de nya täckena och kuddarna.
Men sedan kommer vi se till att alla varma härliga filtar tröjor sockor skor mm mm som vi fått levererat hem till oss från bland annat familjen Nilsson Skärblacka SKA få plats på transporten som går över vid månadsskiftet.

TILL ER ALLA SOM FUNDERAR PÅ VAD NI KAN SKÄNKA OCH HJÄLPA TILL MED:

MÅSTE VI BE ATT VÄNTA MED ATT KOMMA MED KLÄDER SKOR OSV. TROLIGTVIS FÅR VI INTE PLATS MED MER I BUSSEN SOM SKA GÅ ÖVER NU, OCH VI HAR INTE MÖJLIGHET ATT FÖRVARA KARTONGER I HEMMEN NÄR VI INTE VET RIKTIGT NÄR NÄSTA TRANSPORT KAN GÅ ÖVER.
MEN, FORTSÄTT GÄRNA ATT RENSA UR LÅDOR OCH SKÅP PÅ KLÄDER OCH SKOR DET BEHÖVS ALLTID.
OCH FORTSÄTT ATT KÖPA TVÅL,TANDKRÄM,ROLLON,BLÖJOR,BINDOR MM
MEN NU HAR VI TYVÄRR FULLT.

KONTOT KAN ALDRIG BLI FULLT SÅ FORTSÄTT ATT SPRIDA DET VIDARE TILL VÄNNER OCH ARBETSKAMRATER, SÅ ATT SUMMAN FORTSÄTTER ATT STIGA.

TILL ER SOM HAR KARTONGER HEMMA OCH SOM VARIT I KONTAKT MED OSS BEHÖVER INTE BLI OROLIGA ATT NI INTE SKA "BLI AV MED SAKERNA", DETTA HAR JAG RÄKNAT IN I LASTEN.

Jag vill ännu en gång tacka för alla som visar sin empati för dessa underbara ungar.

I går spelade vi upp bildspelet för släktingar och visade på kartan vart vi varit, bara jag ser på detta bildspel så kommer tårarna. Man längtar tillbaka och jag skulle verkligen vilja följa med över och lämna allt fint som Ni har lämnat till oss. Jag skulle vilja krama om alla barnen och skulle vilja se deras ögon när de alla får ett varsitt täcke. Jag skulle vilja stoppa om de små.

Men, man kan inte vara över allt och jag får tilsammans med ER se bilderna och nöja mig med det så länge. Men snart kommer vi att åka över och då kan vi istället få se att täckena och kuddarna ligger i deras sängar. Då ska våra egna barn följa med, och de längtar de också.


Jag har en härlig bild som vi tog förra året då vi var över till litauen. Klistrar in den här och önskar Er alla en skön och bra helg. Glöm inte att ta vara på varandra och njut av dagen.
KRAM!


Det här är Koytryna till höger och vår dotter Ellinor till vänster förra sommaren. Hemma hos Kotryna i Mazeikiai.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0