20/4

Hejsan!

 

Jag blir så glad när jag får telefonsamtal från nya människor som har hört talas om vårat arbete till barnhemmet. Kul att det sprider sig, men jag vill berätta att vi är små och har inte möjlighet att lagra och förvara så jätte mycket (även om vi skulle vilja) eftersom vi bara är en vanlig liten familj som försöker att hjälpa.
Vi har inte tillgång till lager osv. Men vi gör vårt yttersta för att ta emot det som Ni vill skänka, för vi blir så tacksamma för all hjälp vi kan få.
Men en önskan är att så många som möjligt försöker att förvara det man vill skänka själv tills den dag vi har möjlighet att transportera över sakerna.
Jag vet att en del av Er inte har den möjligheten och det är då vi försöker att förvara kartongerna i våra hem tills den dag vi kan transportera över det.
I denna blogg skriver jag också när det är aktuellt igen med resa ner till barnhemmet.
Det kommer under våren bli några omgångar som Arturas åker över till Litauen i andra ärenden och är då snäll att ta med kartongerna ner till Viesvile barnhem.

Men vi (min familj) kommer inte att åka över själva just nu under de närmsta månaderna.
Men Arturas dokumenterar åt oss alla till bloggen så att vi kan lägga in bilder från leveransen.
Orga kvarn har inget med vår "organisation" att göra, det är "bara" en del av vårt liv & familj.


Jag har fått detta underbara mail från Presidenten Algimantes, som jag vill att Ni som hjälpt oss ska läsa,
 för det är ett tack även till Er.
Det är skrivet med google translate så översätningen till svenska är inte den bästa men läsbart.


Vi var mycket glada över att vara tillsammans med dig och även insikt.
Du är mycket vacker och en underbar familj.
Jag vill tacka er för vad ni gör för våra barn.
En uppriktig tack :))... Se mer
mycket ledsen att vi inte kan prata - (
trots allt, men det kommer inte att påverka oss och fortsätta att kommunicera och skaffa vänner .....
Hälsningar från oss alla.
Du har vackra barn ....




Här följer även ett tack mail från familjen Natalija.


Dear friends. 

Thank you very very very much for the thing you bring to us. the clothers for children are perfect. ctothers for me are very beautifull but Iam too high for it, so all clothers are too small for me :(((( I was so sad because of this. Thank to all Svedish people how help us. Thank you very much.
 
I so glad that we met. is was very good to speak with you. I so so glad. really. 





Jag hoppas nu att flygen ska gå igen som vanligt på fredag, vi ska åka till Riga för att fira Artutas 30 års dag.

Till Riga ska även Litauiska vänner komma, bla Natalija och maken, vi har fixat hotell till vännerna och hoppas på en mysig och trevlig helg tillsammans. Men vi får se hur det blir om vi kommer i väg.
Men hotellet är bokat och klart så Litauen vännerna får väll sova och mysa i Riga utan oss om vi inte kommer över.

Jag önskar alla en fortsatt fin och bra vecka!

Stor kram till Er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0