En långfredag den 2 april som har sprungit i väg

Kära vänner!

Nu är bussen lastad!
Vi började i går redan, när Arturas kom och hämtade mig hade han redan fått fylda kartonger av Inger Lundgren eller rättare sagt dottern tror jag visst det var, som redan så fint stod på plats i bussen.
Vi åkte sedan hem till Irene och hämtade alla kartonger och väskor som hon samlat, förvarat  och fixat med, vi plockade in allt detta i bussen.
I dag vid 10 körde vi i gång med att lasta och till vår mycket stora glädje kom en av våra grannar gående till oss för att hjälpa till att bära och lasta.
Ett riktigt stort och varmt tack Daniel Segerholm!
Svärmor Inger hade räknat kartongerna igen som stod i rummen hemma hon fick det till 106, sedan tillkommer det alla säckar och väskor.......
Plus det som redan fanns i bussen.
Jag trodde aldrig att vi skulle kunna få plats med allt, men det gick.
Jag hoppas att vi ska kunna få plats med de sista kartongerna som jag sedan jag kommit hem har fått levererat hem till mig, Tack även här till Emelie & Sara (fr Jysk) med respektive.
Naturligtvis skickar jag här en stor & varm påskkram till alla Er som har hjälpt till med att samla, packa, skänka, handla, fixat för att göra denna resa möjlig. TACK!
Här kommer lite kort från när vi lastade i dag.


Kartonger hade hittat ut till nästa rum, svärmors TV rum....


Arturas och Leif försöker att lägga pussel med banankartonger så att allt kommer in



Grannen Daniel hjälper till att fylla upp bussen.

Ellinor var med och filmade, denna film kommer vi fortsätta med när vi låssar på barnhemmet


Säckarna hamnade sist och längst bak, vi fyllde upp med lite mer packning efter att en av dörrarna stängdes på bussen. Jag hoppas att vi kan stapla in de sista kartongerna som jag nu har i källaren på dessa säckar i morgon. Vi ska tillsammans äta lite lunch här hemma innan vi åker. Båten går från Stockholm klockan 17. Jag hoppas att jag kanske kommer att komma åt någon dator under tiden vi är borta för att skriva lite vad som händer och sker.
Tills nästa gång vi höres av vill vi ännu en gång skicka vårat varmaste tack och hoppas att ni alla får en fin och bra fortsatt påskhelg.
PUSSAR & KRAMAR TILL ER ALLA FRÅN OSS ALLA 


Kommentarer
Postat av: Mamma och Claus

Ni är bäst,hoppas allt går bra för er med resan och att mötet mellan barnen och barnen blir som ni tänkt er.Vi tänker på er jättemycket nu när vi sitter i lillstugan i Boan och bara längtar till er. Måtte allt gå bra och att den här resan blir precis som ni har tänkt er. Vi älskar er puss och kram mamma & Claus

2010-04-03 @ 23:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0