RESA TILL VIESVILES BARNHEM PÅSKEN 2010 DEL1 3/4

VI ÄR NU HEMMA, JAG MÅSTE SMÄLTA INTRYCK OCH UPPLEVELSER MEN JAG KOMMER ATT BÖRJA SKRIVA REDAN I DAG. JAG SKRIVER DIREKT FRÅN MINA DAGBOKSANTECKNINGAR SOM JAG FÖRT FRÅN DET ATT VI ÅKTE HEMIFRÅN PÅ PÅSKAFTON DEN 3/4-2010. KOMMER FÖRSÖKA ATT SKRIVA VARJE DAG NU SAMT LÄGGA IN BILDER, MEN VI KOM PRECIS HEM TILL SKÄRBLACKA OCH JAG MÅSTE SNART ÅKA TILL SKOLBÄNKEN FÖR ATT GÅ PÅ MIN RYSKA LEKTION, SÅ JAG SKRIVER DET JAG HINNER I DAG.



PÅSKAFTON 3/4
Vi har nu åkt hemifrån klockan 12:45,vi hade då fått i oss lite god mat som jag fixade till, det är ju faktiskt påskafton. 1 timme senare stannar vi i Nyköpingsbro för lite kaffe och toabesök, hmm det börjar lite lugnt och skönt.
Jag trodde att jag glömt min mobil hemma men hittade den nu fint och ordentligt nerpackad.
Arturas säjer att bussen går tungt och vingligt när han får lite hastighet. Kanske inte är så konstigt med tanke på att bussen är så extremt full lastad.
De sista kartongerna som jag fick levererat hem i går staplades in i det sista och enda hålrummet bak i bussen. Solen skiner från klarblå himmel och tempraturen visar över +10. Underbara vår!

Vi har nu kört ombord på båten, kom ombord i mycket godtid, allt gick bra. Vi sitter nu uppe på däck i strålande kvälls sol men vindarna är kalla, ska äta kvällsmat nu som jag tog med i kylväskan.

våra barn Ellinor och Erik tittar ut över stockholm när vi lägger ut
Barnens spänningar verkar släppa något, tillbaka i hytten myser vi en stund innan vi gick och tittade runt på båten.


Under kvällen tog vi varsin paraplydrink och tittade bla på ett lettiskt gäng som dansade,spelade och sjöng folkvisor. Detta innan sambarytmer drog igång för fullt.
Ellinor spelade med fiolerna, så gott det gick utan fiol i handen, men hon och leffa och jag älskar verkligen det härliga gunget i folkmusiken, det råder delade meningar om musiksmaken i vår familj.
Arturas och Erik satte sig längre bort och snackade istället... =)
Vi kröp till sängs innan midnattsshowen drog igång, då vi är förväntansfulla och pirrig inför vad som väntar oss i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0