Hjälp behövs!!!

Hej

Jag fick precis samtal från Arturas, han började samtalet med att fråga när barn i Sverige får börja på dagis.
Familjen i Klaipeda med mamman Natalija har ringt till Arturas och frågat om han kan fråga mig för att få snabbt svar.
Det är fruktansvärt i Litauen och dom måste "fly från sitt hemland" för att överleva.
Jag kan knappt tro och förstå att det kan vara så katastrofalt i detta land när det är så otroligt nära vårat Sverige.

Men jag fick berättat för mig att när Litauen gick med i EU skrev de också på avtalet om att stänga ner sina kärnkraftverk. Detta kanske någon mer av Er läsare också har hört talas om, men hur som helst var tiden nu inne för att stänga av dessa. För det var tydligen senast 2010 som detta skulle stängas av i Litauen, (jag har ingen aning om vilken månad).
Hur som helst, nu är detta avstängt och någon plan för vad som skulle komma i stället verkar det inte ha funnits. Det kommer troligtvis från Ryssland men el priserna har stigit i höjden, mer än vad vi har i Sverige.
Eller om vi säjer så här, i Sverige får vi alla ut vår lön som vi ska. Det är inte en självklarhet för människorna i Litauen. Samt att OM deras elpris är samma summa som vi har, så har medelinkomst tagaren i Litauen en ca lön i månaden på 3000 svenska kronor.
Då kan man förstå att det inte är lätt att ge sig själv och sina barn mat och värme.

Är det någon som vet om det kan finnas något jobb eller i alla fall en möjlighet för denna familj att klara sig ett tag i Sverige??
Jag måste få hjälp från Er, jag vill veta om det finns någon som läser, var snäll och gör din röst hörd till oss. Råd tips ideer allt för att vi tillsammans ska kunna hjälpa dem.

Ett stort tack och en fortsatt skön helg önskar vi Er!



HÄR ÄR FAMILJENS MINSTA FLICKA ARNELA, BARNVAGNEN KOMMER FRÅN MIN VÄN SOFIA DREVEFALK, SOM SNABBT RYCKTE IN OCH SKÄNKTE ÖVER DEN TILL LITAUEN NÄR NATALIJAS VAGN BLEV STULEN I TRAPPHUSET ÄVEN FLICKORAS KLÄDER KOMMER FRÅN SOFIAS FLICKOR

ANDROMEDA, ÄR EN STOLT STORA SYSTER

OM NI VILL RINGA OCH KOMMA I KONTAKT MED OSS ISTÄLLET PÅ DET SÄTTET SÅ GÅR DET BRA
MALIN 070-2122386

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag läser, men har inge lösning, tyvärr, önskar så jag hade

2010-02-17 @ 19:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0