22:e Juli

Hejsan!

Det var mycket länge sedan som jag var inne på datorn överhuvudtaget och jag ber om ursäkt att jag inte har uppdaterat bloggen och delat med mig av vad som har hänt under den senaste månaden. Jag får skylla på den otroliga värme böljan som dragit in över vårat land. Jag har inte haft viljan helt enkelt att sitta inne vid datorn, utan varit ute med barnen och badat och tagit vara på lata härliga dagar tillsammnas med mina barn.
Vi har haft en veckas semester tillsammans med maken innan han började jobba igen, vi har "bara" njutit och tagit det lugnt hemma vid. SKÖNT!
Fortsätter min semester ett tag till innan nya utmaningar med nytt jobb väntar, känns mycket spännande och jag är förväntansfull och vill kasta mig in i detta jobb direkt =)
Jag hoppas att Ni alla läsare inte har glömt bort bloggen utan har haft sköna härliga dagar Ni också.

VIESVILE barnhem fick en liten leverans och påhälsning av Arturas i början av denna månad, tyvärr kom Ankis härliga påse med kritor och leksaker inte med på denna sväng men jag hoppas att detta hinner att komma över innan hösten kommer.
Det som lämnats in till oss under försommaren kom nu med, ett stort tack för alla fina saker Ni har varit här och lämnat av för att skänka!!
Ett stort tack till Sofia.D och Angela som varit runt på sina jobb samt olika butiker inne i Norrköpings city och fått nya fina prylar som kommer att komma till stor glädje för ungdomarna och barnen. TACK!

Arturas är nu tillbaka i Litauen på semester, han kom bara hem till sverige några dagar efter leveransen över till Viesvile innan hann åkte igen. Jag hann inte träffa honom utan han ringde bara mellan resorna för att berätta att leveransen hade gått bra och att alla från barnhemmet hälsade och tackade.
Arturas kommer att komma hem igen i början av augusti. Och då ska vi ta och pratat ihop oss om hur och när höstens stora leverans ungefär ska ta och bli av. Samt så hoppas jag på att han har några foton från svängen han var över nu.
För som jag skrivit tidigare vill vi försöka samla och se till att det blir två stora sändningar per år, en till hösten och en på våren. Sedan blir det alltid lite små svängar som Arturas hjälper till att ta med sig över till Viesvile där i mellan, då han är över till Litauen i andra ärenden.


När det gäller "vår" lilla familj Natalija har det hänt mycket den senaste månaden och vi ha haft tät kontakt, men allt runt detta återkommer jag till.
Jag ska dela med mig till Er mer av allt som händer för våra nära och kära i vårat grannland, jag hoppas också på att kunna lägga in lite bilder igen.
Men till dess önskar jag Er alla en fortsatt skön dag, och ett stort tack för allt Ni hjälper oss med, och att Ni gör detta projekt möjligt.

KRAM!
Malin

Kommentarer
Postat av: Göran

Hej, följer er fina verksamhet, men ligger inte Veisvile inom Jurbarkas kommun, en kommun vår förening ägnar stort intresse när det gäller behövande. I Jurbarkas har jag även mina personliga vänner sedan 22 år och jag tror att det i just Veisvile skall finnas en jättestor vävstol som kommer från Simrishamn. Skulle va trevligt med kontakt..

2010-07-23 @ 15:30:55
URL: http://www.litauenforeningen-krstd.se
Postat av: Maria

Hej,

Jag fick nys om din sida via min pappa och jag rensade nyss i min garderob och fyllde en stor papperspåse med kläder. Detta är kläder i storlekar xs och s som jag hoppas kan komma till nytta.

Jag bor i Norrköping och undrar om jag kan lämna dem i närheten här?



Svara gärna via mail, då jag oftare kollar där...



Ta hand om dig!

// Maria

2010-08-02 @ 23:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0