Fredagsmys 20:e

Hejsan!

JÄTTE STORT TACK TILL MAMMAS JOBBAR KOMPISAR PÅ FOLKSAM I LINKÖPING SOM HAR SKÄNKT FINA OCH BRA SAKER.
Jag åkte i dag till linköping för att hämta upp det som stod på min mammas kontor samt i källaren. En trevlig dag då mamma och jag fick lunch timmen tillsammans.
Med bilen fullastad åkte jag hem till "lagret" och plockade in kassar och kartonger.
På vägen hem fick jag ett trevligt sms från en för mig okänd tjej som länkat sig till bloggen och som också ville vara med och skänka. Mycket tacksamt och roligt.
Väl hemma har jag tills nu plockat upp små påsar och papperskassar och sorterat och packat i kartonger. Men när klockan var 17:30 tog kartongerna slut och tur var väll det eftersom jag skulle hämta upp min dotter hos kamrat.
Och tur var det att min fina underbara vän Sofia Drevefalk kom med hela sin bil fullastad direkt från jobbet.
Hon kastade av sig jackan och gjorde mig sällskap i kläd, sko och hygien högarna. Tur att jag har så bra vän =)






Ja, som Ni ser börjar det nu bli helt fullt hemma hos svärmor. Men hjärte rum och stjärte rum......
Vi är tacksamma om de som kan kommer förbi på fredag den 2/4 och lämnar då vi lastar men har man inte möjlighet så ordnar det sig alltid.


Ett önskemål till är att Ni försöker att packa i kartonger direkt då det spara mycket tid och jobb för oss.
Och naturligtvis att det är helt och rent!
Men det har inte varit några problem innan men frågan har funnits av några har jag hört så då tänkte jag som så, att det som är självklart för mig kanske inte är det för alla andra. Så därför kom dessa rader.
Barnhemmet (ungdomarna,småbarnen, personalen) är inget annorlunda i tankesätt på vad de önskar och vill äga eller ha på sig. De vill alla leva och ha det precis som vi. Mode vare sig det gäller kläder hygien eller hem är det samma som vi eftersträvar eller vill uppnå.
Därför känns det så underbart roligt när man packar och sorterar så otroligt mycket fina saker, det är en ära att få åka till barnhemmet och lämna allt detta som Ni skänkt.


Nu önskar jag alla en mycket trevlig kväll och helg, för nu blir det Fredagsmys.
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0