31/3 Gröna kortet är fixat....

Hej!

Hann förbi till svärmor i kväll efter jobbet, tomma kartonger och nya proppfulla väskor med kläder fyllde upp hela min bil men kunde i dag ställas på plats.
De tomma kartongerna fyllde vi snabbt med mycket fina kläder som låg vikta och klara på matsalsbordet.
Vilket extra fint jobb du gör svärmor Inger.
 Dessa kläder som vi packade nu stod så snällt i säckar på trappen hemma hos svämor härom dagen och väntade på henne. Tack du som ställt dit säckarna, nu är det också packat och klart =)

Och ett jätte stort tack till min underbara extra pappa Claus som på sin rast hastade i väg till Folksam för att hämta ut det gröna kortet.
För trots att jag ringt gång på gång och gjort beställningarna i god tid har inga papper nått oss, något tokigt har hänt på vägen. Men, nu spelar det ingen roll längre då jag tack vare Claus nu har papprena klara här hemma.
Vad lyckligt lottad jag är med så stor underbar,kärleksfull och hjälpsam familj. På tal om familj så pratade jag med Arturas i dag, han hade pratat med Natalija.
Jag har fått mail där hon sagt att hon vill träffa oss nu när vi åker ner till Viesvlie, jag har kännt att det inte kommer att hinnas med riktigt, eftersom vi är där så kort stund på barnhemmet och det är mycket långt att åka.
Men nu har dessa älskade vänner planerat och styrt till allt så att vi ska kunna ses.
När vi på måndag morgon lämnar barnhemmet för att ta oss upp till Riga, så ska vi stanna till i en annan stad i Litauen där familjen Natalija är och hälsar på sina föräldrar.
Dom kommer att laga mat till oss för det måste vi i alla fall ha tyckte de på vägen upp genom landet!!!
Visst blir man jätte varm i hjärtat när det fixas och styrs lite över våra huvden för vårat bästa.
Ja, vi kommer säkert vara med om en fantastisk resa i Litauen även denna gång.
I morgon efter jobbet ska Arturas och jag åka hem till Irene och hämta alla kartonger som hon förvarat och lagrat, kan kanske vara skönt att kartongerna  nu till påsk försvinner, så  familjen kan använda sig av rummet.
Själva är vi bjudna hem till svärmor i morgon kväll på lite god påsk kvällsmat, men det blir till att duka i köket då
det är fullt med väskor kartonger och säckar i matsalen, haha.
Gud, så det ser ut helt fantastiskt, men endå  tokigt. 
Inger tror efter försök till räkning av alla kartonger att det är ca 80 stycken i rummet, och då har vi inte räknat in väskor säckar mm.
Nu ska jag skynda mig till affären och handla innan de stänger, måste handla hem det vi ska göra matsäck på och ta med i båten till kvällsmat.
Passar på att åka förbi min vän Fia.H och hämta upp DVD och TV skärmar som vi ska låna och ha i bilen till barnen, perfekt när det blir långtråkigt på vägen ner till barnhemmet, att bryta av med en film eller två.
Trevlig kväll!
                                                                  KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0