Semester foton & några rader från Litauen

Erik & Ellinor ser ut över Vilnius

Hejsan!
Jag vill sätta in lite av dessa underbara bilder som jag har i min dator från vår semester i Litauen då vi åkte runt och fick se så många underbara platser samt träffa så mycket fina människor och äta så otroligt god mat. Se och njut av detta vackra land och fina människor som jag fångat på bild.


Denna bild är vacker som en tavla, den är tagen någonstans på väg ner till Vilnius


Lunch stopp, Natalija, Martines, Arturas, Erik, Ellinor och jag på fotot


Här har vi tagit båten från Klaipeda över till Nida, vi vandrade högt upp & fick till belöning denna vackra utsikt över en bit av Litauen & Ryssland
En mycket vacker plats

Detta är en utställning med helt fantastiska trä skulpturer i skogen


Utanför porten hem till familjen Natalija, där vi har fått husrum, nu är vi på väg hem.


Jag vill önska alla en trevlig helg med dessa fina bilder!
Kram !


Natalija låter hälsa genom nytt mail, att hon inte tycker att det känns bra med vad hon skrivit i tidigare mail.
 Hon säjer: att dom är unga och starka och har ett hem och mår bra. Det finns dom som får lämna sina hem i dags läget och har det mycket svårare och är äldre och svagare. Det är dom som det är mest synd om, inte henne och hennes familj. Dom är starka och har framtiden framför sina fötter.
Det är mycket värre för många andra, som inte kan betala sina avbetalningar och räkningar.

Jag hoppas att Natalija blir nöjd nu när hon ser att jag skrivit in detta & att du som läser själv får tolka in det som skrivs. Jag vil försöka att vara alla till lags & jag tycker att det är viktigt att förmedla allt.
Även om det kan kännas jobbigt efter ett tag, så är det vad som känns från innersta hjärtat som har kommit fram till mig i form av mail från början.
Önskan har då varit att förmedla det vidare, vilket jag gör.
Sedan förstår även jag & säkert du som läser att det finns de som har det värre, det finns det alltid, över allt i alla länder.
Men det gör inte det egna lidandet lättare för det, eller hur.
Och som jag sagt så många gånger, ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.
Och jag har bestämt mig för att finnas för barnhemmet i Viesvile och älskade Natalija med familj.
Och vill du, så får du gärna vara med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0