11 MAJ

Hej alla kära läsare!

 

Som Ni märker går det längre mellan gångerna som jag skriver, detta beror på att vi för tillfället inte har något datum eller tanke på större lastningar till Litauen och barnhemmet.
Och som jag sagt tidigare kan jag inte hålla liv i bloggen genom att skriva det som inte är relevant för det arbete som bloggen är till för.
Så jag får be Er alla vänliga guld själar att hålla till godo med små inlägg ibland och invänta när jag slår till med full kraft och energi igen när vi vill ha Er hjälp ännu en gång.

Detta betyder INTE att vi upphört med våra hjälp sändningar, eller kontakten med familjen och barnhemmet.
Men vi vet inte när Arturas kan och kommer åka över till Litauen.
Vi själva räknar med att försöka köra två jätte satsningar ungefär per år, en till våren (då när vi var över i påsk) och en till hösten/vintern.
Där i mellan är det som jag skrivit tidigare upp till Arturas om han kan och har möjlighet att ta med sig det som kommit in till oss när han åker över till Litauen i andra ärenden.

Om det är någon av Er läsare som vet med Er att Ni kanske har några cyklar eller andra aktivitets prylar hemma som Ni vill skänka av med, och som skulle passa barnen och ungdomarnas aktiviteter under sommaren. 
Hör gärna av Er så att vi kan försöka transportera över detta medan det är säsong.

Det jag "jobbar" med lite extra utanför bloggen just nu är kontakten med vår familj, hon vill inte att jag berättar och skriver något om det och detta respekterar jag.
Men jag skulle önska att jag i dagens läge kunde få dela med mig för att få stöd, tips och råd själv, hur jag ska göra....
Det är inte lätt att vara medmänniska alla gånger


Jag önskar Er alla en mycket fin kommande helg,
och glöm inte att glädjas för det du har!


Avslutar detta inlägg med så kloka ord jag läste och som kommer från Eleanor Roosevelt

EN PERSONS LIVSFILOSOFI UTTRYCKS INTE PÅ BÄSTA SÄTT MED ORD.
DEN UTTRYCKS MED DE VAL MAN GÖR


Kommentarer
Postat av: anki

Jag vill gärna vara med och stödja ditt fortsatta arbete - tycker att du är jätteduktig! Tyvärr har jag inte några barn/ungdomsprylar att skänka, men vill gärna få tips på vad du vill ha med dig till Litauen i höst...

Ha en bra helg!

Kram / Anki

2010-05-13 @ 06:28:56
URL: http://www.ankiarvid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0