3/9-11 Tack Vånga församling!

Hej alla vänner!

Tiden springer i väg och jag hoppas att du har njutigt av sommar månaderna och tagit vara på de fina stunderna.
Vi vill tacka vår underbara församling som samlade in pengar under sin träff de hade i veckan, till hjälp för att vi ska kunna fortsätta att leverera och hjälpa barnhemmet i Litauen.  

Er gåva gör vårat arbeta möjligt för framtiden, hjärtligt tack!!!!

Jag och min underbara familj har under sommaren funnit vårat hem som vi har drömt längtat och väntat på hela vårat vuxna liv.
Vi kan inte riktigt tro att det är sant ännu, då allt har gått mycket fort med alla turer praktiskt, teoretiskt och framför allt psykologiskt.
Men pga av att vi nu har möjlighet att fullfölja vår livs dröm och i dag kommer att påbörja arbetet runt detta.
(Vi skrev på och köpte drömmen i går 2/9 -11)
Så kommer vår ekonomi inte att räcka för att bekosta resor samt köpa in så som vi gjort tidigare till förmån för barnhemmet.
Nu går alla våra sparade pengar till att bygga upp och renovera det hus som vi så snart som möjligt hoppas kunna flytta in till.
Och som vår dröm är att även "våra barn" i Litauen ska kunna ta del av så småning om, på ett eller annat vis.

Så vånga församling gör med sitt ekonomiska bidrag höstens leverans möjlig.
En hjälpsändning kommer att som vanligt fraktas över någon gång i slutet av oktober, som det ser ut nu.
Då vi har i stort sätt fullt med kläder redan nu är ett önskemål från Viesvile att hjälpa till med att handla in och skänka hygien artiklar.
Vi går mot förkylnings tider så tips är febernedsättande produkter för stora och små, näsdukar mm
Tvål, tandkräm tandborste, rakhyvlar, raklödder, bindor, ob, schampo, roll on.
Vanliga produkter som du och jag använder och som är förbruknings material går åt och behövs även här.


På återseende alla kära!
Tag vara på din dag och glöm inte att glädjas åt det lilla.
Vi måste sikta mot stjärnorna för att kunna nå träd topparna.

Kram/
Malin


Kommentarer
Postat av: Jaquline Elgh

Hejsan!

Vad glad jag blev av att hitta denna blogg! Det är nämligen så att jag går tredje året på gymnasiet och jobbar för tillfället med mitt projektarbete. Målet är att ta mig till ett barnhem i Litauen för att överlämna kläder och leksaker som jag har samlat ihop. Kanske kan ni hjälpa mig att hitta ett lämpligt barnhem att besöka, eller berätta mer om hur ni arbetar?

Skulle vara till otroligt stor hjälp, tack på förhand!

2011-10-05 @ 17:56:14
URL: http://missmoosie.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejsan!

Jag läste på din blogg efter att du skrivit här hos oss att du nu hade fått kontakt med ett barnhem i Lettland och ska åka dit. Lycka till! MVH Malin

2011-10-11 @ 13:35:06
Postat av: kimberly

hej, skulle du kunna slänga iväg ett mail till mig? Har nämligen lite saker jag vill diskutera med dig :D

2011-10-27 @ 23:53:00
Postat av: Malin

Hej Kimberly?, du får gärna kontakta mig via mail eller telefon om du har något att diskutera. Maila gärna till [email protected] Välkommen!

2011-10-31 @ 19:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0