Söndag 4 mars

Hejsan alla fina människor!

Arturas har nu bokat biljetter med båten och kommer att åka den 7/3 onsdag eftermiddag.
Jag var i fredags eftermiddag till min mammas jobb i Linköping och lastade bilen full med massor av fina saker som mammas jobbar kompisar på Folksam har skänkt. Ett stort tack!
Åkte även hem till mor och far och tömde deras förråd på kassar som dom förvarat och som min fars
arbetskamrater har skänkt. Stort tack!



Min fina mamma (här har vi precis lastat bilen vid folksam!)

Arturas kommer även att åka hem till mig och svärmor för att lasta allt som står i våra hem.
Tack alla underbara fina människor som har varit hem till oss och lämnat över det Ni vill skänka för att hjälpa barnen i Viesvile <3

Arturas har lovat att fotografera ordentligt så att vi kan få se, jag hoppas att han kan hinna med och gå in för att besöka några av familjerna och fotografera lite där.

Under denna resa som Arturas nu gör över till Litauen kommer han att åka till några andra platser och orter. (Inte för att lämna något som Ni skänkt nu, allt kommer att gå direkt till barnhemmet i Viesvile)
 Utan detta är för att vi önskar att ta reda på information om några organisationer vi hört talas om.
Finns dom och hur de arbetar dom?
 Jag vill ha mer information och detta kan man bara få på plats, vi har stora tankar, och ska smått börja att kontrollera detta för att se om och hur arbetet till Litauen kommer att kunna se ut i framtiden.
Kanske kommer vi redan till hösten att kunna påbörja att bredda vår hjälp då vi önskar att hjälpa fler, då behovet av stöd och hjälp är stort.

Vi hoppas och önskar att vi ska kunna ha möjligheten att komma över till Litauen under sensommar eller hösten, vi längtar så.

Var rädd om dig och tack för din hjälp!

Kram Malin 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0